render_verbouwing_binnen

Infomoment | uitbreiding Museum Mayer van den Bergh

Wij breiden uit! Tijdens een infomoment tonen we het voorontwerp van het toekomstige Museum Mayer van den Bergh en beantwoorden we graag al je vragen.

dinsdag 11 juni 2024 van 18:00 tot 20:00

In de toekomst zal het ouderlijk huis van Fritz Mayer van den Bergh, het voormalige districtshuis op de hoek van de Lange Gasthuisstraat en de Arenbergstraat, deel uitmaken van het museum. Tegelijk ondergaat het historische museum een grondige restauratie en zorgt een nieuwbouw aan de achterzijde voor meer ruimte en comfort voor onze bezoekers én onze collectie.

Benieuwd naar de plannen? Kom naar het infomoment op dinsdag 11 juni!

Infomoment renovatie- en restauratieproject Museum Mayer van den Bergh

• dinsdag 11 juni 2024
  • doorlopend tussen 18 en 20 uur, spring binnen wanneer het je past
  • Lange Gasthuisstraat 21, in het hoekpand rechts van het museum
  • inschrijven is niet nodig

Meer lezen?

Verbouwing Museum Mayer van den Bergh

Museum Mayer van den Bergh breidt uit

Museum Mayer van den Bergh gaat uitbreiden! In de toekomst zal het aanpalende hoekhuis, het ouderlijk huis van Fritz Mayer van den Bergh, deel uitmaken van het museum. Respect voor de historiciteit van het museum gaat in het nieuwe ontwerp hand in hand met museale en bouwtechnische vernieuwing. Tijdens de verbouwingswerken zal een deel van de collectie te zien blijven in het nabijgelegen Maagdenhuis.