Puntgave smaak. Fritz Mayer van den Bergh en zijn collectie

Voor groepen

Wie was de man die rond 1900 verzamelde wat u in het museum ziet? Wat waren zijn voorkeuren? Hoe kwam hij aan al dat moois?

Tijdens zijn korte leven verzamelt Fritz Mayer van den Bergh zo’n 3000 kunstobjecten, waaronder ‘Dulle Griet’ van Pieter Bruegel de Oude. Fritz zijn honger naar kunst is onverzadigbaar. Hij speurt Europa af, op zoek naar schatten en koopt die samen met zijn moeder Henriëtte aan. Na zijn plotse dood vervult zij zijn wens: een museum voor zijn adembenemende collectie. Wie het museum vandaag bezoekt, stapt een wereld binnen vol schilderijen, retabels, beeldhouwwerk, handschriften en wandtapijten, opgesteld in een sfeervol interieur vol delicate, kleine kunstschatten.

Deze rondleiding toont het levenswerk van Fritz en Henriëtte. De statige familieportretten, kostbare handschriften of het mysterieuze kerstwiegje zijn stuk voor stuk verweven met de passie en daadkracht van deze jongeman en de onvoorwaardelijke liefde van zijn moeder.

Rondleiding voor groepen

• Voor volwassenen
  • Max. 15 personen per groep
  • Duur: 90 minuten
  • Prijs gids: € 120
  • Toegang museum: zie tarieven

Boek je rondleiding met gids bij Experience Antwerp.

Boek hier

Ga naar