Ans_brys

Kunstendag voor Kinderen in Museum Mayer van den Bergh

Op 21 november is het Kunstendag voor Kinderen. In het Museum Mayer van den Bergh ga jij op ontdekking doorheen de bijzondere verzameling van Fritz.

Individuele bezoekers

Met een grote verzameling maak je indruk. Dat wist Fritz ook. In Antwerpen staat al meer dan 100 jaar een huis dat letterlijk volgepropt is met de verzameling van kunstvoorwerpen met Fritz. En zijn mama heeft het speciaal daarvoor gebouwd.

Tijdens Kunstendag voor Kinderen ga je samen met je (groot)ouders op verkenning. Ga op zoek naar insecten en geheime deuren. Maak je eigen lied en je eigen portretpenning. Opgelet: je duikt niet alleen in het verleden, maar werpt  ook een blik op de toekomst. Je schrijft een briefkaart naar je toekomstige zelf!

Onze gidsen staan klaar om al je nieuwsgierige vragen te beantwoorden.

Praktisch

Zoekboekje voor families met kinderen van 6  tot 10 jaar en hun (groot)ouders

Prijs: het zoekboekje is gratis verkrijgbaar aan de balie van het museum. U betaalt enkel toegang tot het museum (reserveer vooraf uw (gratis) ticket). Gratis voor kinderen.

Reserveer hier uw ticket

Elk kind krijgt een eigen boekje mee. Per gezin krijg je ook een materialentas mee. Hier zit alles in om mee aan de slag te gaan tijdens de zoektocht. De materialentas is coronaproef.

Tijdens de zoektocht zijn de kinderen de baas: ze kiezen de opdrachten die ze leuk vinden en bepalen de volgorde! Er zijn ook opdrachten die ze thuis kunnen doen.

Duur: max. 60 minuten als je alle opdrachten uitvoert.

Ga naar