Kinderen tijdens een speurtocht door het museum

Snuffelen in het huis van Fritz

Zoektocht voor kleuters in Museum Mayer van den Bergh

In de zoektocht ‘Snuffelen in het huis van Fritz’ gaan kleuters van 3 tot 6 jaar samen met hun (groot)ouder(s) op geurenspeurtocht doorheen het museum. Ze ontdekken indrukwekkende schilderijen, bijzondere juwelen en vreemd servies.

Zoektocht

Kan je je geurvermogen verbeteren door je als een hondje te gedragen? Naar wat ruiken de eeuwenoude theekopjes? En hoe ruiken de kazen en druiven op stillevens? Zet je beste speurneus op en snuffel je een weg door Museum Mayer van den Bergh.

Deze zoektocht is er voor kleuters van 3 tot 6 jaar en hun (groot)ouders. Het museum ontpopt zich tot één grote ontdekkingsruimte waarin zoeken, kijken en ruiken centraal staat. Kunstverzamelaar Fritz Mayer van den Bergh en zijn mama Henriëtte van den Bergh helpen de kinderen op weg met hun speurtocht.

Deze zoektocht werd ontwikkeld in samenwerking met Congé Bricolé.

De zoektocht is gratis. Vraag je exemplaar aan de balie.
Kinderen bezoeken het museum gratis, volwassenen betalen enkel de toegang tot het museum.