Hoe kwam de Dulle Griet terug naar Antwerpen?

Een ongelofelijke ontdekking. Dat was de aankoop van Dulle Griet door Fritz Mayer van den Bergh. In de documentaire “Hoe kwam de Dulle Griet terug naar Antwerpen” vertelt Carl Depauw het verhaal van de jonge Antwerpse verzamelaar Fritz en zijn moeder Henriëtte, de sleutelfiguren van het Museum Mayer van den Bergh.

“Hoe kwam de Dulle Griet terug naar Antwerpen” is de eerste aflevering van de tweede reeks van Stay at home Museum. Directeur Carl Depauw van het Museum Mayer van den Bergh neemt u een kwartier lang mee in de wereld van Fritz en zijn moeder Henriëtte.

Stay at home Museum

De reeks ‘Stay at home Museum’ toont virtuele rondleidingen in Vlaamse musea door een conservator of expert die passioneel vertelt over de verzameling. De musea zijn pareltjes in het Vlaamse museumlandschap met bijzondere verhalen. Naast het Museum Mayer van den Bergh komen ook de Koninklijke Bibliotheek in Brussel (de Bourgondische Librije), de Sint-Pieterskerk in Leuven (Het Laatste avondmaal van Dirk Bouts), het Sint-Janshospitaal in Brugge (de expo ‘Hans Memling en de hedendaagse kunst’) en het Industriemuseum in Gent aan bod.

Productie Canvas. In samenwerking met Toerisme Vlaanderen.