Overslaan en naar de inhoud gaan

Kom je ons team versterken?

Vacature voor gebouw- en sitebeheerder Museum Mayer van den Bergh

Het Museum Mayer van den Bergh breidt uit. Ben jij de gebouw- en sitebeheerder die daaraan wil meewerken? Je helpt mee aan het masterplan, een uitbreiding en renovatie van het museum. Je focust dagelijks op de veiligheid, toegankelijkheid en een goed gebruik van de locatie. Je stelt een duurzaamheids- en noodsituatieplan op. En je voert zelf kleine herstellingen uit. Ga jij voor deze afwisselende job op een unieke locatie?

Wat doe je?

  • Je bent de eerste aanspreekpersoon voor vragen over de site. Je werkt goed samen met de collega's en betrokken stadsdiensten die de site mee beheren: de groendienst, de patrimoniumcel, onze horecapartner, AG Vespa, de preventiedienst …  Je bent betrokken bij het masterplan, de technische aspecten van ontwerp- en bouwprocessen, de planning van werken en het dagelijks beheer van de site.
  • Je verzamelt en formuleert de gebruikerswensen voor de toekomstige exploitatie van het museum, ook over onderhoud en schoonmaak. Je communiceert die duidelijk aan de ontwerpteams. En controleert of ze juist geïmplementeerd worden. En dat bij de bouw van het nieuwe museum én tijdens het gebruik van de tijdelijke site.
  • Je onderhoudt het patrimonium, systematisch en preventief. Je monitort de goede werking van de gebouwbeheersystemen (bijvoorbeeld klimaatsysteem), nutsvoorzieningen en technische installaties. Je meldt zichtbare gebreken en schade, en volgt die ook op.
  • Je beheert en zorgt voor een overzichtelijke digitale inventaris van plannen en nutvoorzieningen. Je volgt die ook op, bijvoorbeeld de periodieke wettelijke keuringen van installaties die gelinkt zijn aan de site. Je behoudt het overzicht over werven en coördineert aankoop, levering en plaatsing van bouwtechnische ingrepen. Je houdt rekening met de beschermde erfgoedstatus van sites én het comfort van de bezoekers.
  • Je stelt samen met de preventiedienst en de auditor een veiligheids- en noodsituatieplan op (voor medewerkers, bezoekers en collectie). Je volgt de uitvoering ervan op. Dat gaat bijvoorbeeld om evacuatie-oefeningen, inbraakpreventie, brandpreventie, sneeuw- en ijzelvrij maken, toegangscontrole, veiligheidssignalisatie … In noodsituaties ben je de eerste contactpersoon, ook buiten de openingsuren.
  • Je beheert de ruimtes: interne verhuisbewegingen, ruimte-uitbreiding of -wijziging, schoonmaak, afval … Je bewaakt de orde en netheid in en rond de gebouwen.
  • Je ondersteunt bij activiteiten en tentoonstellingen: podiumtechniek, klaarzetten en schikken van ruimtes voor evenementen of tentoonstellingen, transportontvangst …

Meer info over je team

Het Museum Mayer van den Bergh breidt uit op vlak van volume en oppervlakte. We focussen erop dat collecties kwaliteitsvol worden geborgen en gepresenteerd. De site omvat het museum, het Hof van Arenberg ernaast en het Maagdenhuis. Van die laatste gebruiken we tijdelijk tijdens de renovatie de tentoonstellingsruimten en het kantoor.

Wat verwachten we van je?

  • Je bent sterk in plannen en organiseren. Je bent proactief en nauwkeurig. Je bewaart het overzicht. Je reageert snel en gepast op gebeurtenissen en noodsituaties.
  • Je lost problemen op een structurele manier op.
  • Je bent een diplomatische teamspeler. Je communiceert vlot en duidelijk. Zo werk je constructief samen met de gebruikers en beheerders van de site.
  • Je begrijpt wat een erfgoedsite inhoudt. Je hebt aandacht voor de noden en kwetsbaarheid van de collecties.
  • Je bent hands-on. Je voert waar nodig zelf kleine acties uit.
  • Je bent flexibel over je uren (in functie van leveringen, werftoezicht …). Als gebouwverantwoordelijke ben je bij noodsituaties en incidenten een aanspreekpersoon.
  • Je werkt vlot met Teams, SharePoint, Word, Excel, Outlook … Je wil nieuwe toepassingen snel aanleren.
  • Je herkent je in de waarden van de stad. Je wil je inzetten voor een straffer Antwerpen.

Voorwaarden

  • Je hebt een bachelordiploma of een diploma van gegradueerde van het hoger beroepsonderwijs (HBO5) of een kandidaatsdiploma.
  • Je hebt een algemene basiskennis van HVAC, veiligheid, waterhuishouding …
  • Je hebt interesse in techniek, nieuwbouw en bouwkundig erfgoed (en de bijhorende vereisten rond het beheer van erfgoed).
  • Je voldoet aan de sollicitatievoorwaarden van stad Antwerpen.  
  • In deze job ben je neutraal, want je hebt rechtstreeks contact met klanten. Daarom dragen we in deze functies geen uiterlijke symbolen van levensbeschouwelijke, religieuze, politieke of andere overtuigingen.

Wat bieden we je?

  • Je start bij Talentontwikkeling en Vrijetijdsbeleving met een contract van onbepaalde duur. Je kan voltijds of 80% werken.
  • Je werkplek is Museum Mayer van den Bergh (Lange Gasthuisstraat 19, 2000 Antwerpen).
  • Je verdient een minimum bruto maandloon (als je voltijds werkt) van 3030 euro als je geen relevante ervaring hebt, 3272 euro bij 5 jaar relevante ervaring en 3433 euro bij 10 jaar relevante ervaring. Je loonpakket kan je berekenen met de loonsimulator van de stad. Gebruik daarvoor je officiële functietitel: B1-deskundige.
  • Je krijgt ook veel extra voordelen: maaltijdcheques, vergoeding voor woon-werkverkeer via fiets of openbaar vervoer, hospitalisatieverzekering, aanvullend pensioen, vakantiegeld, eindejaarspremie, smartphone met abonnement, kortingen en promoties in winkels en recreatieparken, opleidingen en een goede werk-privébalans: een (voltijdse) werkweek van 38 uren met 35 vakantie- en 14 officiële feestdagen, werk in de Antwerpse regio en flexwerkmogelijkheden.
  • We leggen een werfreserve aan tot minstens 31 december 2025.
  • We verwelkomen diversiteit. We focussen op je kwaliteiten, niet op je afkomst, religie, geboortejaar, geaardheid of beperkingen.

Selectieprocedure en -data

De selectie

  • een cv-screening op 5 november
  • een (adviserende) psychotechnische test thuis op computer
  • een schriftelijke opdracht thuis op computer op 7 november
  • een sollicitatiegesprek in het Selectiecentrum op 18 of 19 november

Je krijgt zo snel mogelijk je resultaat en kan een telefonisch feedbackgesprek aanvragen.

Bereid je goed voor

Solliciteer nu

Solliciteer

Heb je nog vragen?

Mail naar deskundige@antwerpen.be of bel ons gerust even op:

  • vragen over de selectieprocedure: Els De Keyzer – dossierbeheerder – 0470 66 30 58
  • vragen over de vacature: Sofie Van Buggenhout – recruiter – 0470 80 84 72  

Meld je aan voor de nieuwsbrief