Op stap met Fritzie de muis

Voor kinderen uit de 3de kleuterklas en het eerste leerjaar

Samen met Fritzie de muis ontdekken de kleuters het museum en gebruiken ze daarbij al hun zintuigen.

Fritz de muis woont in een prachtig huis. Het is het museum van verzamelaar Fritz Mayer van den Bergh, waar zo’n 3000 kunstwerken bij mekaar staan. Schilderijen, beelden, boeken en kasten staan er tussen prachtig goudleder, grote schouwen en kleurrijke ramen. Fritz de muis neemt kinderen uit de 3de kleuterklas en het 1ste leerjaar mee in dit wonderlijke huis. Het muisje vertelt honderuit. Maar ontdekt plots dat er de afgelopen nacht heel wat van plaats is veranderd… Tijdens een speurtocht helpen de kinderen Fritz de muis om alles op tijd terug op zijn plaats te krijgen.

‘Fritz de muis’ is een interactieve speurtocht voor kinderen van 5 en 6 jaar. Het warme, huiselijke museum boordevol kunstschatten, zorgt voor heel wat verwondering en betovering bij de jonge kunstkenners.

Voor kinderen uit de 3de kleuterklas en het eerste leerjaar

• Max. 12 kinderen per groep, max. 2 groepen op hetzelfde moment
  • Duur: 90 minuten
  • Prijs gids: €100
  • Toegang museum: gratis voor klassen onder begeleiding van een leerkracht

Boek je rondleiding met gids bij Experience Antwerp.

Boek hier

Ga naar