Winterlandschap met vogelknip en met de vlucht naar Egypte

Pieter Brueghel II, 1602

Terug van de tentoonstelling 'Marguerite Yourcenar et la peinture flamande' in het Musée départemental de Flandre, Cassel (Frankrijk). Te bezoeken van 13.10.2012 t/m 27.01.2013.

Om te herdenken dat Marguerite Yourcenar 25 jaar geleden overleed, organiseerde het Musée départemental de Flandre in samenwerking met de Villa départementale Marguerite Yourcenar een multidisciplinaire expositie waarin literatuur en schilderkunst samenkwamen.

De expositie 'Marguerite Yourcenar et la peinture flamande' wilde zo op een nieuwe manier, door de ogen van Marguerite Yourcenar, de subtiliteit van de Vlaamse schilderkunst observeren en kennis laten maken met de hele complexiteit van een bijzondere literaire persoonlijkheid.

'Marguerite Yourcenar et la peinture flamande' liep van 13 oktober 2012 tot en met 27 januari 2013.