Museumshop

Neem een stukje Museum Mayer van den Bergh mee naar huis. In onze shop vind je leuke gadgets, originele cadeaus, onweerstaanbare hebbedingen en interessante boeken geïnspireerd op de collectie van Fritz en Henriëtte.

Met liefde en smaak hebben wij een gevarieerd aanbod samengesteld. Net zoals Fritz plaatsen we kwaliteit boven kwantiteit en kiezen we ons assortiment zorgvuldig uit.

Wild van de Dulle Griet

De Dulle Griet is uiteraard goed vertegenwoordigd in onze shop. Haar indrukwekkende gedaante prijkt op magneten, postkaarten, schriftjes en tal van andere hebbedingetjes.

Literaire parels

Boek Thuis in een museum

Onze collega Ulrike Müller schreef een fantastisch boek over ons museum en zijn grondleggers Fritz en Henriëtte Mayer van den Bergh.

Voor het eerst krijgt Henriëtte de aandacht die ze verdient. Zij verwezenlijkte het onmogelijke en realiseerde het museum op nauwelijks drie jaar tijd na het plotse overlijden van haar zoon Fritz.

Tip

Kleine en grote kinderen kunnen verdwalen in de wereld van Dulle Griet in het gelijknamige Suske en Wiske album.

Spring eens binnen

In onze shop vind je vast een origineel cadeau. Voor een verjaardag, de kerstperiode of als verrassing voor een speciaal iemand. Kom gerust eens langs en ontdek originele koopjes en geniale (cadeau)vondsten. Net zoals Fritz en Henriëtte het gewild zouden hebben.

• Open van dinsdag tot en met zondag, telkens van 10 tot 17 uur. Ook toegankelijk zonder museumticket.
  • Gesloten op maandag, met uitzondering van paasmaandag en pinkstermaandag
  • In onze shop betaal je cashvrij. Je kan betalen met Bancontact/Mister Cash, Maestro, Master Card en VISA.